Test: Piaggio Fly 50 – Traditie urbana

piaggio_fly1 Se spune că prima impresie contează. Pot să confirm că şi a doua. Din momentul în care a apărut Fly-ul am avut pornirea de a-l încerca. Şi nu oricum, ci zilnic în oraşul cel mai aglomerat (nu menţionez în special Bucureştiul), mergând tacticos printre vehiculele stationate în marile ambuteiaje şi atrăgându-mi priviri invidioase. Da, Piaggio Fly este ceea ce se numeşte scuterul de oraş, clasic, confortabil şi foarte accesibil.

Cea mai bună caracteristică a lui Piaggio Fly 50 este adaptarea la stilul de viaţă urban. Pentru cei mai pretenţioşi, faptul că este construit în China poate crea un inconvenient. Ţin să le comunic că este doar o prejudecată.

În zilele noastre, când mai toţi producătorii pun accent pe viteză şi putere, Fly revine la originile sale. Piaggio a ales varianta unui motor în 4 timpi monocilindru, 2 supape şi răcire pe aer, motor uşor de utilizat, elegant şi care inspiră încredere. Au eliminat grosierul din design şi styling, şi au păstrat ceea ce are nevoie un scuter urban: spaţiu generos de depozitare, autonomie ridicată şi loc suficient pentru pasager.

Piaggio a limitat înălţimea şeii la 785 mm pentru a face mai uşoară manevrarea de către femei şi începători. Un alt plus important la Fly este farul situat pe ghidon, de dimensiuni apreciabile şi cu un stil retro, dar cu unghi foarte larg de iluminare ce asigură condiţii de siguranţă maximă pentru orice stil de condus sau pe orice vreme.

piaggio_fly5Stilul retro cu care ne-au obişnuit producătorii italieni (vezi Vespa) este punctul forte pe care se bazează Piaggio. Oricum se poate observa un compromis cu privire la stil pentru a menţine scuterul la un preţ rezonabil. Dacă eşti în căutarea unui scuter, Piaggio Fly 50 trebuie să fie obligatoriu pe lista ta. Cum spuneam, nu vă aşteptaţi la un produs de top în gamă, dar cu siguranţă Fly-ul are multe de oferit. În afară de spaţiul generos de sub şa şi de torpedoul din partea frontală, podeaua plată îţi mai oferă şansa transportării unei valize sau genţi sport, rămânând şi loc suficient pentru picioare.

piaggio_fly2
Panoul de bord este analogic, cu un bonus dat de ceasul digital, este lizibil şi foarte uşor de urmărit. Cu o structură rigidă din tuburi de oţel care asigură un cadru puternic şi o stabilitate şi manevravbilitate excelente, Piaggio Fly se bazeză pe roţi cu pneuri pe 12’’ şi o frână pe disc faţă foarte precisă. Roţile pe 12’’ contribuie la stabilitatea şi agilitatea scuterului în trafic, însă calitatea pneurilor ar trebui îmbunătăţită.

Trebuie să subliniez faptul că totuşi, pentru scuterele de 50 cmc, sunt mai potrivite motoarele în 2 timpi, cu riscul de a fi criticat de către ecologişti, rămân la părerea mea că Fly-ul s-ar fi comportat şi mai bine cu o motorizare în 2 timpi. Propulsorul Hi-PER în 4 timpi conferă scuterului avantajul unui cosum redus şi al unei emisii de noxe şi mai reduse. Acceleraţia este constantă şi uniformă până la limitare.

piaggio_fly3

Poziţia de condus este comodă, , iar datorită podelei plate, spaţiul pentru picioare este suficient, existând o susţinere foarte bună.

Fiecare detaliu este un exeplu de stil şi funcţionalitate, lucruri mai rar întâlnite pe scuterele din clasa sa. Piaggio Fly combină performanţa remarcabilă cu uşurinţa de utilizare. Şi dacă par încântat de model este pentru faptul că există posibilitatea alegerii unui scuter de middle class care să-ţi ofere avantajele unuia de top. Este soluţia economică a confortului, stilului şi controlului.

piaggio_fly6

Tagged as: ,

Comentariile sunt restrictionate.