Test: Motowell MAGNET RS – noua era

motowell_1Putem părea insistenţi în ceea ce priveşte testarea modelelor Motowell, dar nu poţi rezista tentaţiei de a te urca pe noul Magnet RS al producătorului din Ungaria. Cu un design cu totul nou faţă de modelele cu care eram obişnuiţi, Magnet RS are toate şansele să cucerească doritorii de scutere sport.

Ştiam de noul model de ceva vreme şi îl aşteptam cu ceva interes pentru că, pentru un scuter din clasa medie a segmentului de până în 50 cmc, erau anunţate foarte multe opţiuni şi îmbunătăţiri, atât la design cât şi la partea mecanică.
Aşa că, atunci când ni s-a oferit ocazia, nu am stat pe gânduri şi am pornit la testare. Spaţiul – salonul moto de la Timişoara, vremea excelentă. Nu ascund faptul că apariţia lui m-a dus cu gândul la scutere cu o mai mare tradiţie şi recunoaştere în lume. Şi asta nu e rău.motowell_2
Ne-a întâmpinat cu formele lui sportiv agresive, cu un echilibru studiat între colţurile ascuţite şi formele rotunjite. Punctul forte al design-ului îl reprezintă partea frontală, cu o mască complet nouă desenată de Julian Honig, unul dintre proiectanţii care lucrează pentru Audi, şi farurile în formă de lacrimă, cu lupă, suplimentate cu un rând de leduri în partea inferioară. Din păcate ledurile nu oferă un plus de lumină pe timp de noapte, dar conferă un plus de sportivitate. Finisajele sunt peste medie, cu plastice de calitate şi îmbinări corecte. Grafica discretă este un plus, dar am rămas cu o enigmă neelucidată: numărul 38 care se repetă obsesiv.

Jantele din aliaj, cu spiţe mari şi negre de 13 inchi, şaua şi oglinzile redesenate şi evacuarea sport, completează imaginea scuterului. O foarte bună impresie lasă tablou de bord, foarte lizibil, cu turometru analogic plasat separat de display-ul digital foarte complex şi rar întâlnit pe scutere din segmentul

Dar ce este mai important. Propulsorul cu care este echipat Magnet RS din clasa sa. Ca bonus display-ul poate fi luminat în culori diferite, în funcţie de preferinţe.
Motorul monocilindric în 2 timpi răcit cu lichid este lozul norocos tras de cei de la Motowell. Forţa motorului se simte încă de la 5500 de ture, ajungând în punctul maxim în jur de 7500 de turaţii. Este un motor care, chiar limitat fiind, dezvoltă o viteză mult peste aşteptări. Fiind un scuter sport, prezenţa celei de a doua persoane poate diminua mult din calităţiile sale. Aici putem enumera şi monoamortizorul spate care este un pic cam moale şi îşi poate arăta limitele oricând. Sistemul de frânare dublu disc (190 mm faţă/ spate) mai aduce câteva puncte pozitive modelului. Frânarea este eficientă, chiar dacă uneori are tendinţa să se blocheze către capăt. Cu timpul poţi învăţa să dozezi frânarea din leviere.
motowell_3Distanţa dintre şa şi ghidon este suficientă, picioarele având loc decent pe podea chiar şi pentru un utilizator de peste 1,75 m. Şaua tip motosport este confortabilă, iar spaţiul alocat sub ea este suficient pentru o cască open face . Recunosc că nu am realizat testul şi cu un pasager, dar cum bine spuneam este un scuter sportiv, deci, mai bine fără.
Pe lângă dotările standard, modelul vine cu o serie de opţiuni (incluse în preţ) – jantele din aluminiu şi alarma cu pornirea motorului din telecomandă.
Concluzia este că Magnet RS este un scuter ce poate rivaliza orcând cu modele consacrate, are un preţ decent pentru ce oferă, iar dacă nu ai prejudecâţi este alegerea optimă raportată la calitate şi preţ.

motowell_tehnice

Tagged as: ,

1 Comentariu

  1. Super fain la design, marfa rau de tot si ceasurile……….ma intreb daca nu am putea sa il tunam un pic cu un cilindru de 70cc, un variator mai bun, un filtru 0 si o toba cu diametru mai mare la teava :D :D . Cred ca ar iesi un pic si mai sport :P ssssshhhhhhh sa nu spune-ti la garda de 70cc :D :D .