Test: Kymco Like 125 – Like Vintage

k1Era şi timpul!

De ceva timp anunţat, a ajuns şi în România. Like 125, nou scuter vintage-city sub amprenta Kymco. Simpatic şi agil, cu o personalitate preluată totuşi de la predecesorii săi şi cu un designal anilor 1960, este clar dedicat nostalgicilor sau publicului feminin.După cum ne aşteptam, Kymco lansează în România, într-un mijloc de august, şi modelul vedetă al brand-ului de la EICMA de  acum ceva ani – Like. După cum nu ne aşteptam, au adus mai întâi modelul cu propulsorul de 125 cmc şi nu pe cel de 50 cmc cum era obişnuită piaţa mioritică. Dar asta mai puţin contează acum, când am văzut despre ce este vorba. Să începem cu prima impresie şi să spunem răspicat că este vorba de un scuter în cel mai pur stil italian (prezent de altfel şi la alţi producători mai mul sau mai puţin cu origini italiene). Bazat pe stilul clasic , Like adoptă conceptul de design al anilor 1950-1960, cu integrarea de elemente caracteristice epocii moderne.Şi descrierea poate fi şi mai poetică, dar vom reveni strict la imagine. Placarea farului cu elemente din crom şi integrarea semnalelor în carenele laterale duc la întregirea imaginii elegante a scuterului. Ce ne-a încântat foarte tare este blocul optic din spate, de o mărime apreciabilă, foarte vizibil şi uşor influenţat de modelele Vespa. Un element uşor deranjant pentru unii sunt oglinzile cromate şi rotunde, care, pe lângă faptul că sunt foarte mari, nu prea se încadrează în linia scuterului. Fiind un scuter de clasă medie, şi finisajele pot suferi uneori, dar per ansamblu se ridică la nivelul pretenţiilor.

k2Spaţiul este bine împărţit, şaua este confortabilă iar platforma, situată undeva la 800 mm de sol îţi oferă suficient loc chiar şi pentru persoane peste 180 cm.

Comenzile sunt simple , clare şi intuitive, tablou de bord fiind de asemenea foarte lizibil şi uşor de urmărit. Manetele de frână sunt ceva cam mari, dar nu impun o forţă suplimentară. Şi, vorbind de frână, specificaţiile tehnice date de producător descriau existenţa frânei pe disc doar anterior, descoperind cu plăcere existenţa discului de frână posterior. Frânarea este eficientă, chiar dacă are tendinţa să se blocheze către capăt. Frânarea nu este influneţată de rampă, pantă sau de prezenţa pasagerului. Nevoia de confort ridicat face ca amortizorul spate să fie mai moale, lucru care dăunează puţin stabilităţii. Fiind un scuter preponderent utilizării în oraş, beneficiază de o serie de spaţii de depozitare bine venite.k3

Să spunem ceva şi de motor, generaţie nouă, adaptat la cel de pe People S, un motor monocilindru în 4 timpi răcit cu aer de 124,6 cmc şi care dezvoltă o putere de 8,8 CP la 7500 rpm. Motor care se descurcă rezonabil pentru un scuter cu o greutate de peste 110 kg.

Faţă de segmentul scuterelor în care se încadrează, are dimensiuni generoase şi un ampatament de 1320 mm.

Pentru un prim contact Like-ul a lăsat impresia unui scuter docil, adaptabil traficului urban cotidian, care merită afişat nu atât pentru look-ul retro cât pentru performanţele pe care le reuşeşte. Să nu uităm şi de faptul căscuterul are în dotarea de serie un top case bine finisat şi destul de încăpător în culoare.

Kymco a reuşit cu modelul Like să obţină un scuter care îşi va dovedi supremaţia în segment (nu vom vorbi de modele asemănătoare) şi, nu în ultimul rând va face diferenţa de calitate prin fiabilitate raportată la preţ (2090 euro TTI).

Tagged as: ,

Comentariile sunt restrictionate.