Test: Generic IDEO – La dolce vita

genericPoate că mulţi dintre voi şi-au dorit sau încă îşi mai doresc un scuter sportiv precum XOR dar să aibă şi o alură elegantă precum Ideo. Generic a reuşit să reunească două imagini pe acelaşi suport tehnic. Dar să ne reamintim puţin de unde am plecat. GENERIC este o companie producătoare de scutere de o perioadă relativ scurtă, fiind înfiinţată în 2004. Austriecii au plecat la drum cu dorinţa de a revoluţiona piaţa scuterelor şi au adoptat motto-ul: design şi investiţii pentru viitor. Până acum le-a cam reuşit. Cu ajutorul celebrei firme de design din Salzburg: Kiska, Generic a devenit unul dintre liderii de piaţă. Dacă pariul celor de la Generic a fost XOR, Ideo a venit să întregească un segment absolut necesar. Fără să părăsească linia inovatoare şi originală (ce continuă şi prin modele precum Trigger sau prototipul Toxic), Ideo este un scuter cu un aspect elegant, completat şi de partea frontală, cu blocul optic cu geam cristal.

Chiar dacă la prima vedere pare a avea un design minimal, atenţia către amănunte al producătorului este evidentă. Pornind de la gama de culori şi îmbinarea acestora pe elementele componente, calitatea foarte bună a plasticelor, plasarea denumirii pe carena laterală faţă într-un loc ce conferă continuitate semnalului încastrat, găsirea soluţiei optime pentru scăriţele pasagerului prin contopirea acestora în carene şi deschiderea doar la nevoie. Şi asta nu ar fi chiar totul la prima vedere. Un mare plus este şi top case-ul care vine în echiparea de serie.

Materialul din care este confecţionată şaua, este de o calitate superioară cu cusături duble şi personalizare cu denumirea producătorului pe părţile laterale. Şi ne mai place şi evacuarea din oţel inoxidabil, brand-uită la rândul ei şi jantele din aliaj cu trei spiţe. Tot la capitolul laude se mai înscriu: manevrabilitatea bună, bracajul excelent (ceea ce îl recomandă ca un scuter tipic urban), frânele foarte bune, discul de 190 mm faţă şi tamburul de 100 mm spate îşi fac cu brio treaba inclusiv la coborâre.

Există totuşi un dar reprezentat de puterea motorului şi comportarea lui în sarcină. Aici includem şi pasagerul. Dar totuşi este un scuter de care te poţi bucura tu, posesorule. Fii puţin egoist, nu? Şi dacă depăşeşti şi înălţimea de 190 cm, poţi trece la nivelul 2 de dar-uri. Chiar dacă şaua este foarte comodă şi suficientă pentru 2 persoane, acestea trebuie să se încadreze în marja de înălţime de până la 175-180 cm pentru a păstra confortul dorit. generic_1

Poziţia de pilotare este una corectă, comenziile fiind foarte facile. Tabloul de bord este simplu şi are exact indicatoarele de care ai neapărată nevoie.
Motorul de 49 cmc în 2 timpi, răcit cu aer este acelaşi ca şi pe XOR, cu deosebirea că pe Ideo trebuie să ducă o greutate ceva mai mare, de 100,4 kg faţă de 96 kg, cu un consum mediu de 3,68 l/ 100 km, având o autonomie de 114 km. Acest lucru se simte raportat la scuterele din clasa sa mai ales la raportele de viteză şi la timpii destul de ridicaţi pentru a atinge viteza dorită.
Per total este un scuter care îţi oferă posibilitatea de a te duce la job în costum, devenind parte integrală din imaginea office pe care ţi-o doreşti.

Oricum ai privi este un scuter care poate face parte din viaţa ta.

ideo_teh2

2 Comentarii

  1. piese de schimb unde se gaseste??

  2. Poti gasi piese la KawaMotors , au magazin la Razoare.