Test: Experiment Benelli reuşit – Lucky 49x

2După 2 ani de căutări şi soluţii, BENELLI redescoperă gustul succesului cu modelul QUATTRONOVE X, sau 49 X mai simplu. Un scuter cu un look foarte atrăgător, apropiat de cunoscuta TNT a celor de la Benelli. Proiectat şi dezvoltat la sediul din Pesaro (Italia) şi apoi trimis către producţie în Shanghai, 49 X vine să acopere un segment: off road mai puţin oferit la scutere. Modelul este promovat atât ca off road, cât şi ca model de stradă, diferind doar anvelopele si designul discul de fână pe faţă. Pentru cei de la Benelli acest model va reprezenta o sursă continuă de câştig, fiind conceput ca şi un suport pentru divizia moto.

Ce putea fi mai potrivit pentru iarna asta decât să testam un scuter offroad. Cum ziceam, cei de la Benelli au tras lozul câştigător şi au lansat QuattronoveX, un scuter sub 50 cmc cu o alură de motocicletă. Impresia a rămas până la sfârşit, dar s-o luăm metodic. Prima impresie contează, iar 49 X s-a străduit să ne arate ce are mai bun. Plasticele de bună calitate şi îmbinările exemplare, capacul de umplere de la rezervorul din centrul platformei şi blocul optic în formă de săgeată, cu lupă pe faza scurtă, preluat parcă de la Tornado, ne incită imaginaţia. Din păcate italienii au fost zgârciţi cu panoul de bord care nu impresionează. Coborâm privirea şi descoperim încântaţi anvelopele care au primit deja girul străzilor din Bucureşti.

Am vrut să vedem cum se comportă un off road în mediul propice şi, 49 X a trecut cu brio testul. Rază bună de bracaj, dar pentru cei mai neiniţiaţi este un pic instabil. Manevrabilitatea bună şi suspensia sportivă îţi oferă o dinamică bună. Nu poţi compara acest scuter cu unul de stradă standard. Permite abordarea mai avântată a unor viraje şi o schimbare foarte rapidă a direcţiei de mers. Un plus îl conferă acceraţia constantă şi uniformă până la limitare.
Poziţia este comodă şi corectă, picioarele având o susţinere foarte bună şi un spaţiu suficient. Şaua este bună calitativ, personalizată, dar, în unele cazuri îţi dă senzaţia de alunecare. Spaţiul de sub şa este generos suficient pentru o cască (bonus – pâlnia de ulei).

Plus: discul de frână faţă oferă o siguranţă bună. Frâna poate fi dozată şi spre sfârşitul cursei poate bloca roata la cerere.
Concluzia: este un mare pas pentru Benelli, Quattronove X fiind un scuter ce îmbină calitatea cu performanţa. Un mic upgrade la motor se impune într-un viitor apropiat pentru a putea rivaliza cu scuterele de tradiţie.

3Tip motor: monocilindru, 2 timpi.
Cilindree:
49,2 cc
Putere:
n.d.
Cuplu maxim:
n.d.
Răcire:
aer.
Transmisie:
CVT.
Pneuri:
faţă – 120/90-10, spate – 130/90-10.
Frână:
disc faţă/ tambur spate.
Dimensiuni:
lungime – 1780 mm, lăţime – 710 mm, înălţime – 1090 mm.
Greutate la gol: 100 kg
Rezervor combustibil:
6,2 L.
Suspensie faţă:
furcă telescopică.
Suspensie spate:
monoamortizor, arc reglabil.

Tagged as: , , ,

5 Comentarii

  1. e superb am si eu unul dar pacat k nu gasesc piese sa cumpar dak ma poate ajuta cineva contactatima la id abdala_boss_20 plzz mss

  2. incearca in Bucuresti la Alfa Motors, ei au si importat sau la Brasov la cei care aduc Keeway.

  3. pakt k nu are racire pe apa era mult mai bn asa vara pe canicula e nasol:(( pakt de el k arata super

  4. 1490 euro